Volume: 8 Issue: 2 , 10/31/22

Year: 2022

Research Article

Research Article

2. THE MENEACHMEUS AS A MIXTURE OF OLD AND NEW COMEDY

Erratum

Dergimiz ücretsiz ve açık erişim sağlayarak, alan ile ilgilenen tüm araştırmacılara bilgi kaynağı olmayı hedeflemektedir. Alanda üretilen nitelikli bilginin bilimsel yayıncılık aracılığıyla uluslararası boyutta görünürlüğünü ve erişilebilirliğini arttırmak ve bu bağlamda bilim dünyasına katkıda bulunmayı başlıca amaç edinmiştir.

Ulusal hakemli bir dergi olan Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi; Eğitim Bilimleri (Türkçe Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Tarih Eğitimi, Coğrafya Eğitimi, Vatandaşlık Eğitimi, Değer Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, İngilizce Eğitimi, Özel Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Eğitim Programları ve Öğretimi, Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Yönetimi Teftişi ve Planlaması, Güzel Sanatlar Eğitimi), Türk Dili ve Edebiyatı, Dil Bilimi, Tarih, Coğrafya, Sosyoloji, Psikoloji, İletişim ve Medya, İktisat ve İşletme bilim alanlarında hazırlanmış olan özgün, alanına katkı sağlayacak, bilimsel yöntemlere uygun yazılmış çalışmaları yayınlamayı amaçlamaktadır. 

YAZIM KURALLARI

Başlıklar
Makale başlığı önce Türkçe hemen altına da İngilizce olarak 12 sözcüğü geçmeyecek şekilde büyük harfler ile kalın olarak yazılmalıdır.
İç başlıklar makalede, konunun işlenişine göre başlarında rakam-harf olmadan tüm sözcüklerin (bağlaçlar hariç) ilk harfleri büyük ve kalın olarak yazılmalıdır.
Yazar(lar)ın Adı
Makaleler, hakemlere doğrudan sistem üzerinden (yazarın yüklediği dosyada değişiklik yapılmadan) yönlendirilmektedir. Makale üzerinde yazar-hakem gizliliğini sağlama adına makalenin sahibini tanımlayıcı herhangi bir bilgi olmamalıdır. Bu nedenle gerek makale içerisinde gerekse dosya adında yazar isim / isimlerine yer verilmemelidir.
Hakem süreci tamamlanan yazılar için, yazardan makale metninin son hâlini göndermesi istenildiğinde adını, soyadını, kurumsal iletişim bilgisini, e-posta adresini ORCID numarasını Türkçe ve İngilizce olarak başlığının hemen altına sağa yaslanmış olarak yazması, istenir.
Öz
Özet İngilizce ve Türkçe olmak üzere her iki dilde “Öz” ve “Abstract” başlığı altında yazılmalıdır. 10 punto büyüklüğünde, tek satır aralığında, her iki yana yaslı ve 250 sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılmalıdır. Türkçe ve İngilizce anahtar sözcükler “Anahtar Sözcükler” ve “Key Words” başlığı altında en az 5 kelime en çok da 10 kelime olacak şekilde yazılmalıdır. Türkçe özetten sonra Türkçe “Anahtar Sözcükler”, İngilizce özetten sonra İngilizce “Key Words” kısmı yer almalıdır.
Bölüm Başlıkları
11 punto yazı büyüklüğünde, kelimelerin ilk harfi büyük, koyu ve ortalanmış biçimde yazılmalı ve numara verilmeden birbirini izleyecek şekilde sıralanmalıdır.
Alt Bölüm Başlıkları
11 punto yazı büyüklüğünde, kelimelerin ilk harfi büyük, koyu ve ortalanmış biçimde yazılmalıdır.
Metin
1) Ana metin:
a) A4 kâğıt boyutuna, alt ve üst kenar 5 cm, sağ ve sol kenarlardan ise 4,5 cm kenar boşluk bırakılarak oluşturulmalıdır.
b) 11 punto büyüklüğünde Times New Roman yazı tipi ile yazılmalıdır.
c) 1,15 satır aralığı bırakılmalıdır.
d) Her iki yana yaslı olacak şekilde ayarlanmalıdır.
e) Yazıda paragraflar, 1.25 cm girintili olmalı, paragraf aralarında 0 nk satır boşluk bırakılmalı ve sayfa numaraları sağ üst köşede yer almalıdır.
f) Eserde çizelge, tablo adları üste, her kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır. Resim, şekil, grafikler “Şekil” adı altında gösterilmeli, şekil ve grafikler bilgisayarda çizilmelidir. Şekiller sırayla numaralandırılmış olmalı, şekil adları şeklin altına her kelimenin ilk harfi büyük olacak şekilde yazılmalıdır.
g) Tablolarınızı lütfen tablo ekle seçeneğinden oluşturunuz ve resim şeklinde düzenlememeye özen gösteriniz. Tablolarınızın büyük olması durumunda yazı puntosunu küçültebilirsiniz. Metinlerde ve diğer yerlerdeki yazı tiplerinin şablonda istenen yazı tipine göre düzenlendiğinden emin olunuz.
2) Alıntı ve Referanslar:
Tüm doğrudan alıntılar tırnak içinde verilmelidir. Doğrudan alıntılarda alıntılanan bölüm 40 sözcüğü aşıyorsa blok alıntı hâlinde verilmelidir. Blok alıntılar ise sağ ve soldan 1 cm içerde olacak şekilde 10 punto büyüklüğünde yazılmalıdır.
Dergimizde APA Atıf Sistemi uygulanmaktadır. Bununla birlikte bazı disiplinlerde zorunlu olan sayfa altı dipnotla açıklamalar yapılması kabul edilmesine rağmen kaynak gösteriminde sayfa altı dipnot sistemi kabul edilmemektedir.
APA Sistemi (metin içi) kullanıldığında şu hususlara dikkat edilmelidir:
- Metin içinde uygun yere parantez açılarak yazarın soyadı, eserin yayın tarihi: ve alıntının sayfa numarası belirtilmelidir. Örnek:
“Kırgızlar, birçok tarihî hadisenin oluşumunda etkin rol oynayarak tarihte silinmez izler bıraktıklarından eski Türk boy ve toplulukları içinde genelde konargöçer hayat sürmeleri, savaşçı kimlikleri ve eşsiz halk anlatısı Manas Destanı ile tanınmışlardır” (Alyılmaz, 2013, s. 1).
-Metin içinde gönderme yapılan yazarın adı veriliyorsa kaynağın yayın tarihi ve sayfası yazılmalıdır. Örnek:
Ortak değerlerin toplum üzerindeki etkileri ile ilgili olarak Alyılmaz (2014, s. 77), “Toplumların oluşumunda ve birlikteliklerinde ortak değerlerin rolü büyüktür. Ortak değerler, ortak yaşayış ve inanışın, amaç ve ihtiyaçların ürünüdür” ifadelerini kullanmıştır.
- Makale metni içerisinde aynı eserden ya da makaleden art arda yapılan alıntılarda age., agm., gibi kısaltmalar olmamalı, aynı yöntem devam ettirilmelidir.
-Yazarın aynı yıl yayımlanan birden fazla eseri kaynak gösterilmişse basım yılının sonuna harf kodlaması yapılmalıdır. Örnek:
(Köprülü, 1966a; Köprülü, 1966b …)
- Kaynak çok yazarlı ise her iki yazarın da soyadı kullanılmalı ve ikiden fazla yazarlı eserlerde referans gösterildiği yerde ilk yazarın soyadı belirtildikten sonra “vd.” ibaresi kullanılmalıdır. Örnek:
(Türkmen ve Cemiloğlu, 2009: 20; Olcay vd., 1998: 10) Kaynaklar bölümünde tüm yazarlar verilmelidir.
-Metin içinde birden fazla kaynağa atıfta bulunuluyorsa kaynaklar noktalı virgülle ayrılmalıdır. (Köprülü, 1966, s. 10; Kaplan, 2004, s. 15; Tanpınar, 1969, s. 20; …)
-Dergimizce uygun görülmese de bulunamayan bir yayının, aktaran şeklinde kaynak gösterilmesi gerekiyorsa asıl kaynak da belirtilmelidir. Örnek:
(Köprülü, 1931’den akt: Şahin, 2002, s. 25)
-Sözlü kaynak kullanılıyorsa parantez içinde kaynak kişinin adı ve soyadı belirtilmelidir.
- Yayın tarihi belli olmayan eserlerde ya da yazmalarda sadece yazar adı, yazar adı olmayan eserlerde ise eserin ismi yazılmalıdır.
-İnternet kaynaklı alıntılarda metin içerisinde URL 1- URL 2 gibi kullanılması kaynakça bölümünde ise İnternet başlıkları adı ile Kaynakçanın altında alt başlık oluşturularak, internet adresi ve adrese erişim tarihi belirtilmelidir. Örnek:
URL 1: http://tdkterim.gov.tr/bts (Erişim Tarihi: 05.04.2011)
Kaynaklar
Kaynaklar bölümü makale metninin sonunda bulunmalı, sadece makale metni içerisinde alıntı yapılan kaynaklara yer verilmeli ve yazar soyadına göre alfabetik olarak sıralanmalıdır. Bir yazarın birden fazla eseri var ise sıralamada yayın tarihi dikkate alınmalıdır. Yazarın aynı yılda yayımlanan birden fazla eseri var ise kaynaklar a, b, c şeklinde kodlanarak sıralamaya konmalıdır.
Sözlü kaynaklarda kaynak kişinin soyadı, adı, doğum yeri ve tarihi, mesleği, gerekli durumlarda diğer açıklayıcı bilgilere kısaca yer verilmelidir. Örnek:
Fuat Özdemir-Âşık Fuat Çerkezoğlu. 1950 Narman doğumlu, halk ozanı
Bazı bilgileri bulunmayan kaynaklarda ilgili yere “yayın yeri yok, yayıncı yok, tarih yok” şeklinde ifadeler eklenmelidir.
Antik kaynaklarda veya sürekli baskısı yapılan eski eserlerde yazarın (ad-soyadı olmadığından) ismi olduğu gibi yazıldıktan sonra mevcut nüshanın basım tarihi eser isminden sonra yazılmalıdır.
Örnekler:
Antik Kaynaklar

Evliya Çelebi. Seyahatname. (sad. T. Temelkuran- N. Aktaş). 1986. İstanbul: Üçdal Yayınevi
Ksenophon. Anabasis / Onbinlerin dönüşü. (çev. T. Gökçöl). 1974. İstanbul: Hürriyet Yayınları
Kitap
Alyılmaz, C. (2005). Orhun yazıtlarının bugünkü durumu. Ankara: Kurmay Yayınları.
Durmuş, İ. (1993). İskitler (Sakalar). Ankara.
Köprülü, M. F. (1966a). Türk edebiyatında ilk mutasavvıflar. Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları.
Köprülü, M. F. (1966b). Edebiyat araştırmaları. Ankara: Türk Tarih Kurumu Yayınları.
Kitap Bölümü /Ansiklopedi Maddesi
Şahin, N. (2021). Eğitimde teknoloji kullanımı ile ilgili sorunlar’. 21. YY. eğitim teknolojisi (Ed. M. F. Özcan ve N. Şahin) içinde (s. 71-86). İstanbul: Eğitim Yayınevi.
Belli, O. (1982). “Urartular”. Anadolu uygarlıkları ansiklopedisi-I içinde (s. 139-208). İstanbul: Görsel Yayınları.
Makale
Alyılmaz, C. (2015). “Türk dünyası vatandaşlığı”na doğru. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(1), 69-76.
Oğuz, M. Ö. (2010). Sözel belleğin tarihe tanıklığı ve âşıkların inanılan biyografileri. Milli Folklor, 87, 5-12.
Çeviri- Derleme
Naskali, E. G. (haz.). (1999). Altay destanı Maaday Kara. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Eliade, M. (1999). Şamanizm. (çev. İsmet Birkan). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Fenoglio, I., & F. Georgeon (haz). (2000). Doğuda mizah. (Çev. Ali Berktay) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Bildiri
Kılıç, M., & Topaloğlu. Y. (2018). “Antik kaynaklara göre Doğu Anadolu mimarisi”. Kurtuluşunun 100. Yılında Uluslararası Erzurum Sempozyumu. 12-13 Mart 2018. Erzurum. 842-874
Tez
Şahin, N. (2017). Cengiz Aytmatov’un eserlerinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi ve ortaokul Türkçe ders kitapları için metin önerileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.

Anlayışınız ve katkılarınız için teşekkür ederiz.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Etik Kurallar
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi sosyal ve beşeri bilimler ile eğitim bilimleri alanlarındaki yüksek nitelikli bilimsel makaleleri yayımlamak amacıyla aşağıda belirtilen etik ilkeler ve kurallara bağlı olarak yılda iki defa yayımlanan ulusal hakemli bir dergidir. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne gönderilen makaleler çifte körleme süreciyle değerlendirilmekte ve ücretsiz erişimle hem elektronik hem de basılı olarak yayımlanmaktadır. Aşağıda yazarların, dergi editörünün, hakemlerin ve yayıncının etik sorumlulukları, rolleri ve görevleri yer almaktadır. Bu etik ilkeler ve kurallar “Yayın Etiği Komitesi”nin (Committe on Publication Ethics - COPE) yönergesine göre hazırlanmıştır. Ayrıca Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi‘nde intihal ve etik dışı davranışlar olarak kabul edilen durumlara ilişkin bilgi verilmiştir.

Etik Kurul Belgesi

Etik kurul izni gerektiren makalelerin yayın başvurusu için, Etik kurul belgesinin sunulması zorunludur.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:
1. Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
2. İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
3. İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
4. Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
5. Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,

Ayrıca;
· Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi,
· Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
· Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi

Not : 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış, yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş (makalede belirtilmelidir), bir önceki yıl dergiye yayın başvurusunda bulunulmuş, kabul edilmiş ama henüz yayımlanmamış makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir. Çalışmanızın bu durumu taşıdığını lütfen beyan formunda belirtiniz.

Çalışmanın Etik Kurul İzni gerektirmediğine dair beyan formuna ulaşmak için lütfen TIKLAYINIZ.

Yazar(lar)

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne gönderilen makalelerin sosyal ve beşeri bilimler ile eğitim bilimleri alanlarındaki özgün çalışmalar olması gerekmektedir.
Makalelerde yararlanılan tüm kaynaklar (yazarlar, çevrimiçi sayfalar, kişisel görüşmeler, vb.) için doğru ve uygun bir şekilde kaynak gösterilmelidir.
Dergiye gönderilen makalelerin başka bir dergiye gönderilmediği belirtilmeli ve 'Telif Hakkı Devir Formu' doldurulmalıdır.
Makaleye fikren katkıda bulunmayan kişiler yazar olarak belirtilmemelidir.
Gönderilen makaleye ilişkin çıkar çatışmaları belirtilmeli ve nedeni açıklanmalıdır.
Yazarların, hakem sürecindeyken çalışmalarına ilişkin ham verileri editörler kuruluna iletmesi istenebilir, bu durumda yazarların ham verilerini editörler kuruluyla paylaşmaları beklenmektedir. Yazarlar, yayımlanan bir makaleye ilişkin verileri 5 yıl süreyle saklamakla yükümlüdürler.
Yazarlar çalışmalarında bir hata tespit ettiklerinde editörü ve editörler kurulunu bilgilendirmeli, düzeltme ya da geri çekme süreci için işbirliği kurmalıdırlar.

Hakemler

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne gönderilen tüm makaleler çifte körleme süreci ile değerlendirilmektedir. Çifte körleme, yansız, nesnel ve bağımsız bir değerlendirme sürecinin sağlanabilmesi için yazarların hakemlerden, hakemlerin de yazarlardan gizli tutulması anlamına gelmektedir. Hakemlere makaleler değerlendirilmek üzere dergi yönetim sisteminden iletilmektedir. Bu sistem, DergiPark üzerinden gerçekleştirilmektedir. Hakemlerin, değerlendirdikleri makalenin özel eğitim alanına katkısı ve makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararları ve bu kararlarına ilişkin gerekçelerini içeren bir form doldurmaları gerekmektedir. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’nin hakemlerinin etik sorumlulukları ve rolleri aşağıdaki gibidir:

Hakemlerin yalnızca uzmanlık alanlarına ilişkin makalelere hakemlik yapmaları gerekmektedir.
Hakemlerden çıkar çatışmaları bulunmayan makalelere hakemlik yapmayı kabul etmeleri beklenmektedir. Hakemler herhangi bir çıkar çatışması fark ettiklerinde editörü bilgilendirmeli ve ilgili makalenin hakemliğini yapmayı reddetmelidirler.
Hakemler makaleleri yansız ve nesnel olarak değerlendirmelidirler.
Hakemlerin değerlendirdikleri makalelere ilişkin Araştırma Makalesi Hakem Değerlendirme Formu, Tek Denekli Araştırma Makalesi Hakem Değerlendirme Formu ya da Derleme Makalesi Hakem Değerlendirme Formu’nu doldurmaları gerekmekte, çifte körleme sürecine zarar vermemek için formlarda isimlerini belirtmemeleri beklenmektedir. Hakemlerin değerlendirdikleri makalenin yayımlanabilir olup olmadığına ilişkin kararları ile kararlarına ilişkin gerekçelerini de bu formda belirtmeleri gerekmektedir.
Hakemlerin önerilerinde kullandıkları üslubun kibar, saygılı ve bilimsel olması gerekmektedir. Hakemler saldırgan, saygısız ve öznel kişisel yorumlardan kaçınmalıdırlar. Hakemlerin bu tür bilimsel olmayan yorumlarda bulundukları tespit edildiğinde yorumlarını yeniden gözden geçirmeleri ve düzeltmeleri için editör ya da editörler kurulu tarafından kendileriyle iletişime geçilebilmektedir.
Hakemlerin kendilerine verilen süre içerisinde değerlendirmelerini tamamlamaları gerekmekte ve burada belirtilen etik sorumluluklara uymaları beklenmektedir.

Editör

Editörün “Yayın Etiği Komitesi”nin (Committe on PublicationEthics - COPE) yayınlamış olduğu “COPE Dergi Editörleri için Etik Davranışlar ve En İyi Uygulamalar Kılavuzu” ("COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors") ve “COPE Dergi Editörleri için En İyi Uygulamalar Kılavuzu”nda ("COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors") yer alan ve aşağıda listelenen etik sorumluluklara uyması gerekmektedir.

Editör dergide basılan tüm makalelerden sorumludur. Editörün etik görevleri ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

Genel Sorumluluklar:

Editör derginin niteliğinin artırılması ve gelişimine katkıda bulunmak için çaba sarf etmekle yükümlüdür.
Editörün, yazarların ifade özgürlüğünü desteklemesi gerekmektedir.

Okuyucularla İlişkiler:

Editörün, dergide hakem değerlendirmesinin gerekli olmadığı bölümlerin (editöre mektup, davetli yazılar, konferans duyuruları vb.) açıkça belirtildiğinden emin olması gerekmektedir.
Editörün yayımlanan makalelerin dergi okuyucularının bilgi ve becerileriyle uyumlu olabilmesi için çaba sarf etmesi gerekmektedir.

Hakemlerle İlişkiler:

Editör, hakemlerin bilgi ve uzmanlıklarına uygun makaleleri değerlendirmelerini istemelidir. Böylece makalelerin alanında uzman kişilerce uygun bir şekilde değerlendirilmesi sağlanmalıdır.
Editör, hakemlerin bir makaleyi değerlendirmeden önce makaleye ilişkin çıkar çatışmaları bulunmadığını belirtmelerini talep etmekle yükümlüdür.
Editörün hakem değerlendirme sürecine ilişkin gerekli tüm bilgileri ve hakemlerden yapması beklenenleri hakemlere iletmesi gerekmektedir.
Editör, hakem değerlendirme sürecinin çifte körleme ile sürdürüldüğünden emin olmalı ve yazarlara hakemleri, hakemlere de yazarları ifşa etmemelidir.
Editör, hakemleri zamanlama ve performanslarına göre değerlendirmelidir.
Editör, hakemlere ilişkin bir veri tabanı oluşturmalı ve hakemlerin performansına göre veri tabanını güncellemelidir.
Editör, kaba ve niteliksiz yorumlarda bulunan ya da geç dönen hakemleri hakem listesinden çıkarmalıdır.
Editör, hakem listesini hakemlerin uzmanlık alanlarına göre sürekli yenilemeli ve genişletmelidir.

Yazarlarla İlişkiler:

Editör, yazarlara kendilerinden ne beklendiğine ilişkin yayım ve yazım kuralları ve örnek şablonu sürekli güncellemelidir.
Editör dergiye gönderilen makaleleri dergi yazım kuralları, çalışmanın önemi, özgünlüğü açısından değerlendirmeli ve makaleyi ilk gönderim sürecinde reddetme kararı alırsa, yazarlara bunun nedenini açık ve yansız bir şekilde iletmelidir. Bu süreçte, makalenin dilbilgisi, noktalama ve/veya yazım kuralları (kenar boşlukları, uygun şekilde referans gösterme, vb.) açısından tekrar gözden geçirilmesi gerektiğine karar verilirse, yazarlar bu konuda bilgilendirilmeli ve gerekli düzeltmeleri yapabilmeleri için kendilerine zaman tanınmalıdır.
Makalelerde gönderim ve yayıma kabul tarihleri yer almalıdır.
Yazarların makalelerinin durumuna ilişkin bilgi talebi olduğunda çifte körleme sürecini bozmayacak şekilde yazarlara makalelerinin durumuna ilişkin bilgi verilmelidir.

Editörler Kurulu ile İlişkiler:

Editör, yeni editörler kurulu üyelerine yayım ve yazım kurallarını iletmeli ve kendilerinden beklenenleri açıklamalıdır.
Editör, editörler kurulu üyelerine yayım ve yazım kurallarının en güncel halini iletmelidir.
Editör, editörler kurulu üyelerini değerlendirmeli ve derginin gelişimine aktif olarak katılım gösterecek üyeleri editörler kuruluna seçmelidir.
Editör, editörler kurulu üyelerini aşağıda yer alan rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bilgilendirmelidir
- Derginin gelişimini desteklemek
- Kendilerinden istendiğinde uzmanlık alanlarına ilişkin derlemeler yazmak
- Yayım ve yazım kurallarını gözden geçirmek ve iyileştirmek

- Derginin işletiminde gerekli sorumlulukları yerine getirmek

Yayıncı

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi tarafından yayımlanmaktadır. Yayıncının etik sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

Yayıncı, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’nde makale yayımlama sürecinde karar merciinin ve hakemlik sürecinin editörün sorumluluğu olduğunu kabul eder.
Yayıncı üniversitenin kütüphane sayfasında derginin açık, elektronik ve ücretsiz erişimini sağlar: https://dergipark.org.tr/tr/pub/aicusbed

İntihal ve Etik Dışı Davranışlar

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi’ne gönderilen tüm makaleler basılmadan önce iThenticate yazılım programı ile taranmaktadır. Kabul edilen en yüksek benzeşim oranı %20’dir (Shafer, 2011). Bu oranı aşan makaleler ayrıntılı olarak incelenir ve gerekli görülürse gözden geçirilmesi ya da düzeltilmesi için yazarlara geri gönderilir, intihal ya da etik dışı davranışlar tespit edilirse yayımlanması reddedilebilir.

Aşağıda etik dışı bazı davranışlar listelenmiştir:

Çalışmaya fikren katkıda bulunmayan kişilerin yazar olarak belirtilmesi.
Çalışmaya fikren katkıda bulunan kişilerin yazar olarak belirtilmemesi.
Makale yazarın yüksek lisans/doktora tezinden ya da bir projeden üretilmişse bunun belirtilmemesi.
Dilimleme yapılması yani, tek bir çalışmadan birden fazla makale yayımlanması.
Gönderilen makalelere ilişkin çıkar çatışmalarının bildirilmemesi.
Çifte körleme sürecinin deşifre edilmesi.



Kaynak: Shafer, S. L. (2011). You will be caught. Anesthesia & Analgesia, 112(3), 491-493.

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi yazarlarından ya da okuyucularından hiçbir şekilde herhangi bir ücret talep etmez.

Editörler Kurulu

Baş Editör

Doç. Dr. Nurullah ŞAHİN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Editör Yardımcıları

Doç. Dr. Suat POLAT (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Doç. Dr. Mustafa ERCENGİZ (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Alan Editörleri

Türkçe Eğitimi Alan Editörü: Doç. Dr. Mehmet Fatih ÖZCAN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Sosyal Bilgiler Eğitimi Alan Editörü: Doç. Dr. Davut GÜREL (Bartın Üniversitesi)

Temel Eğitim Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Büşra KOÇAK MACUN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alan Editörü: Doç. Dr. Mehmet Emin TURAN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Eğitim Bilimleri (Eğitim Programları ve Öğretimi, Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Yönetimi Teftişi ve Planlaması) Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Serdar SAFALI (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Güzel Sanatlar Eğitimi Alan Editörü: Doç. Dr. Fatih KARİP (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

İngilizce Eğitimi Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Adem AKALIN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Türk Dili ve Edebiyatı Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Necip Fazıl ŞENASLAN (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Tarih Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Fatih ÖZTOP (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Coğrafya Alan Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Tolga KORKUSUZ (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

İktisadi ve İdari Bilimler Alan Editörü: Doç. Dr. Fatma TEMELLİ (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Dil Editörü: Dr. Öğr. Üyesi Ömer Faruk GÜLER (Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi)

Genel Koordinatör

Öğr. Gör. Yelda KÖKSAL

Kaynakça Sorumluları

Arş. Gör. Hatice GÜLER

İndeks Sorumluları

Dr. Öğr. Üyesi Samet ATA ve Arş. Gör. Bilal MACUN 

Nurullah Şahin
Assoc. Prof. Dr. Nurullah ŞAHİN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ Web
Turkish Education
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mustafa ERCENGIZ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Psychological Counseling and Guidance
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mehmet Fatih ÖZCAN AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Turkish Education
Fatih Karıp
Assoc. Prof. Dr. Fatih KARIP Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesi Web
Fine Arts Education
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Fatma TEMELLİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ Web
Social Science: Accounting and Finance
Financial Accounting
Social Studies Education
Büşra Koçak Macun
Asst. Prof. Dr. Büşra KOÇAK MACUN İbrahim Çeçen Üniversitesi
Classroom Education
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Mehmet Emin TURAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Psychological Counseling and Guidance
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Serdar SAFALI AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Curriculum and Instration
Adem Akalın
Asst. Prof. Dr. Adem AKALIN AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Translation Studies
Necip Fazıl Şenarslan
Asst. Prof. Dr. Necip Fazıl ŞENARSLAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Old Turkic Language (Orhon, Uyghur, Karahan)
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Fatih ÖZTOP AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Late Modern History
Tolga Korkusuz
Asst. Prof. Dr. Tolga KORKUSUZ Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Interested in: Geopolitics-Globalization-Tourism.
Rural and Regional Geography
Ömer Faruk Güler
Asst. Prof. Dr. Ömer Faruk GÜLER AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Turkish Language and Literature, Classical Turkish Literature
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Suat POLAT AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Social Studies Education
Yelda Köksal
Instructor Yelda KÖKSAL AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Growth

Yazı İşleri Müdürü

İbrahim Han
Prof. Dr. İbrahim HAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Physical Sciences, Atomic, Molecular and Optical Physics, Atomic and Molecular Physics, Material Physics, Metals and Alloy Materials, Nanotechnology

Baş Editör

Nurullah Şahin
Prof. Dr. Nurullah ŞAHİN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ Web
Education, Turkish and Social Sciences Education, Turkish Education

Editör Yardımcıları

Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mustafa ERCENGIZ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Family Counseling, Applied and Developmental Psychology
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Suat POLAT AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Social Studies Education

Alan Editörleri

Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Fatih ÖZTOP AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Late Modern History, Late Modern Ottoman History, Late Modern Renewal History, Ottoman history
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mehmet Fatih ÖZCAN AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Children's Literature, Education, Turkish and Social Sciences Education
Tolga Korkusuz
Asst. Prof. Dr. Tolga KORKUSUZ Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Interested in: Geopolitics-Globalization-Tourism.
Rural and Regional Geography, Recreation, Leisure and Tourism Geography, Globalisation, Tourism
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Fatma TEMELLİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ Web
Social Science: Accounting and Finance
Auditing and Accountability, Financial Accounting, Financial Statement Analysis, Management Accounting, Cost Accounting
Ömer Faruk Güler
Asst. Prof. Dr. Ömer Faruk GÜLER AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Modern Turkic Languages and Literatures (Other), Language Studies, Turkish Language and Literature, Classical Turkish Literature of Ottoman Field, Classical Turkish Literature
Büşra Koçak Macun
Asst. Prof. Dr. Büşra KOÇAK MACUN İbrahim Çeçen Üniversitesi
Classroom Education
Education, Social Studies Education
Necip Fazıl Şenarslan
Asst. Prof. Dr. Necip Fazıl ŞENARSLAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Old Turkic Language (Orhon, Uyghur, Karahan), Historical North East Turkish Language (Khwarezm, Kipchak, Chagatai), New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mehmet Emin TURAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Psychological Counseling and Guidance, Counselling Psychology
Adem Akalın
Asst. Prof. Dr. Adem AKALIN AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY
Translation Studies
Default avatar
Asst. Prof. Dr. Serdar SAFALI AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Education, Scale Development, Classroom Measurement Practices, Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education, Values ​​education

Yayın Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Mustafa ÖZDEMİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Web
Türkiye Physical Geography, Turkish Human Geography, Turkish Economic Geography
Default avatar
Prof. Dr. Musa ÇİFCİ UŞAK ÜNİVERSİTESİ
Turkish Education
Default avatar
Prof. Dr. Duygu UÇGUN PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
Turkish Education
Yakup Karataş
Prof. Dr. Yakup KARATAŞ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Ottoman Central Organization, Ottoman Field Service, Late Modern Ottoman History
İsmail Çoban
Assoc. Prof. Dr. İsmail ÇOBAN Artvin Çoruh Üniversitesi Web
Turkish and Social Sciences Education, Turkish Education
Fatih Coşkun Ertaş
Prof. Dr. Fatih Coşkun ERTAŞ Department of Business, Atatürk University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Web
Financial Accounting, History of Accounting, Accounting Theory and Standards, Sustainability Accounting and Reporting, International Accounting, Management Accounting
Education, Turkish Education
Default avatar
Prof. Dr. Semra ALYILMAZ BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Web
Linguistics, Historical North East Turkish Language (Khwarezm, Kipchak, Chagatai)
Default avatar
Prof. Dr. Cengiz ALYILMAZ Bursa Uludağ Üniversitesi
Old Turkic Language (Orhon, Uyghur, Karahan)
Bülent Aksoy
Prof. Dr. Bülent AKSOY Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Environmental Education and Extension, Education, Human Geography
Default avatar
Prof. Dr. İlkay ULUTAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
Education, Early Childhood Education, Child Development Education
Default avatar
Prof. Dr. Murat İSKENDER SAKARYA ÜNİVERSİTESİ
School Counseling, Psychological Counseling Education

Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Zekerya AKKUŞ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Social Studies Education
Default avatar
Prof. Dr. Hayati AKYOL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Classroom Education
Kerim Gündoğdu
Prof. Dr. Kerim GÜNDOĞDU ADNAN MENDERES UNIVERSITY, FACULTY OF EDUCATION, DEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES, DEPARTMENT OF EDUCATION CURRICULUM AND INSTRUCTION Web

Lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı’nda tamamlayan yazar, yüksek lisans derecesini devlet bursuyla gittiği İngiltere Newcastle Üniversitesi Eğitim Bölümü’nden; doktora derecesini ise Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ndan almıştır. TÜBA bursuyla Indiana Üniversitesi'nde; Fulbright bursuyla Boston Üniversitesi'nde; DAAD bursuyla Hamburg Üniversitesi'nde akademik araştırmalar yapmıştır. 2005 yılında Dr. Öğr. Üyesi olarak Atatürk Üniversitesi'nde görev yaptıktan sonra 2012 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi'ne geçmiştir. 2017 yılından bu yana profesör olarak görev yapmaktadır.  Başlıca çalışma alanları; program geliştirme ve değerlendirme, değerler eğitimi, insan hakları ve demokrasi eğitimi, akademik yazma, nitel araştırma ve öğretmen yetiştirmedir.

Curriculum and Instration , Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education
Derya Yaylı
Prof. Dr. Derya YAYLI PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Turkish Education
Default avatar
Prof. Dr. Handan DEVECİ Anadolu Üniversitesi

Handan DEVECİ, Anadolu Üniversitesi, Türkiye

Education, Social Studies Education
Harun Er
Assoc. Prof. Dr. Harun ER BARTIN ÜNİVERSİTESİ
Social Studies Education
Default avatar
Prof. Dr. Akif ARSLAN AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Turkish and Social Sciences Education
Alperen Kayserili
Prof. Dr. Alperen KAYSERİLİ AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Human Geography, City in Human Geography, Ecology, Sustainability and Energy, Economic Geography, Rural and Regional Geography, Cultural Geography, Population Geography, Urban and Regional Planning Education, Political Geography, Social Geography, Turkish Human Geography, Turkish Economic Geography, Habitation Geography
Onur Er
Prof. Dr. Onur ER DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Education, Turkish Education
Hülya Taş
Prof. Dr. Hülya TAŞ Bursa Uludağ Üniversitesi
Turkish Folklore
İbrahim Özgül
Assoc. Prof. Dr. İbrahim ÖZGÜL Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Early Modern History, Early Modern Ottoman History
Ünsal Bekdemir
Prof. Dr. Ünsal BEKDEMİR Giresun Üniversitesi
City in Human Geography
Mustafa Yıldız
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ GAZI UNIVERSITY, GAZİ FACULTY OF EDUCATION Web
Classroom Education
Mustafa Sözbilir
Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Web

I am a professor of chemistry education. I have been teaching courses mainly on research methods in education and teaching and learning of science and chemistry at the secondary level. My research interests include teacher training, curriculum evaluation, how students learn in science/chemistry, undergraduates’ understandings of chemical ideas in thermodynamics, context-based teaching, problem-based learning, trends in science/chemistry education, and teaching science/chemistry to visually impaired students.
I have served in IUPAC (International Union of Pure and Applied Chemistry - www.iupac.org) Committee on Chemistry Education as a titular member (2008-2015) and chair (2016-2017). Currently, I am representing Turkey as a national representative in the same committee since 2018.
I am also a member of some national and international organizations serving in science or chemistry education as well as taking active roles such as board memberships and administrative duties. 

Chemistry Education, Higher Education Policies, Program Development and Qualifications in Higher Education, Internationalization in Higher Education
Yasin Kılıç
Prof. Dr. Yasin KILIÇ Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi
Education
Fevzi Dursun
Prof. Dr. Fevzi DURSUN TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ
Curriculum Development in Education
Hakan Uşaklı
Prof. Dr. Hakan UŞAKLI Sinop Üniversitesi
School Counseling, Classroom Education, Creative Drama Education, Emotional Development
Ali Sinan Bilgili
Prof. Dr. Ali Sinan BİLGİLİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
Education, Early Modern Ottoman History
Default avatar
Prof. Dr. Kubilay YAZICI Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Education
Default avatar
Prof. Dr. Emine TEYFUR AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
Geography Education, Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management)
Ali Fuat Arıcı
Prof. Dr. Ali Fuat ARICI YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Web

Prof. Ali Fuat Arıcı completed his undergraduate education in the Department of Classroom Teaching at Süleyman Demirel University (1998), and his master's degree (2002) and doctorate (2005) in Turkish Teaching at Atatürk University. After working as a teacher at the Ministry of National Education for 10 years, he was appointed to Dumlupınar University, Faculty of Education, Department of Turkish Education as an Assistant Professor in 2006. Arıcı, who became an Associate Professor in 2011, became a Professor in the field of Turkish Education in 2017. Prof. Arıcı currently works for Yıldız Technical University, Faculty of Education, Department of Social Sciences and Turkish Education. Prof. Dr. Ali Fuat Arıcı has many articles published in journals indexed in national and international directories. Prof. Arıcı's research areas include Turkish language and literature education, and Turkish education.




Turkish Education
Default avatar
Prof. Dr. Tazegül DEMİR ATALAY KAFKAS ÜNİVERSİTESİ
Turkish Education
Default avatar
Prof. Dr. Mustafa KOÇ DÜZCE ÜNİVERSİTESİ
Drug Addiction Consultancy, Psychological Counseling Education, Psychological Counseling and Guidance (Other)
Default avatar
Prof. Dr. Figen ATABEY AGRI IBRAHIM CECEN UNIVERSITY Web
History of The Republic of Turkiye, Türkish Political Hİstory, Ataturk's Principles History of Revolution
Süleyman Çiğdem
Prof. Dr. Süleyman ÇİĞDEM ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Web
Archaeology, Ancient History
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Çiğdem ALDAN KARADEMİR MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
Education, Curriculum and Instration
Default avatar
Prof. Dr. Aslı Özlem TARAKÇİOĞLU ANKARA HACI BAYRAM VELİ ÜNİVERSİTESİ
British and Irish Language, Literature and Culture